Bruis: Ontspanning, balans en energie voor ondernemende vrouwen

Speciaal voor mensen met stress: B.R.U.I.S.!

In 5 stappen naar meer energie, focus en innerlijke rust

Burnout, balans werk prive

 

  • Altijd maar moe of lusteloos?
  •  Emotioneel, angstig of onzeker?
  • Onrustige gedachten, malen of piekeren?

Dit kunnen signalen zijn dat je tegen chronische stress of overspannenheid aan zit. Of wellicht ben je herstellende van een burnout en kun je een steuntje in de rug gebruiken.
Met het coachings programma B.R.U.I.S.! – speciaal ontwikkeld voor mensen met stress – help ik je in 5 stappen om lekkerder in je vel te zitten en de touwtjes van je leven weer zelf in handen te nemen.

 

Wat levert dit programma je op?

  • Meer energie
  • Goede focus
  • Versterkt zelfvertrouwen
  • Meer rust en kalmte
  • Meer zelfinzicht
  • Betere balans tussen inspanning en ontspanning

Stress, overspannenheid en burn-out zijn het gevolg van langdurig je eigen grenzen overschrijden. Het is een proces van maanden, misschien zelfs jaren, waarbij je vaak zelf niet eens doorhebt dat je over je grenzen gaat. En dan kan plotseling je lichaam het overnemen en een keiharde grens aangeven. Dan ben je letterlijk opgebrand. Uitgeput of een emotioneel wrak. Angstig of je krijgt paniekaanvallen. De lijst met symptomen is lang en bij iedereen uit stress of burnout zich op zijn eigen manier. Dat betekent ook dat er niet één manier is om het op te lossen. Er is geen vast recept waarbij gegarandeerd iedereen binnen één week weer optimaal functioneert en zich ontspannen, zelfverzekerd en energiek voelt. Het is een zoektocht in jezelf en het is belangrijk om hier tijd, energie en wilskracht in te investeren.

 

In mijn 5-stappenplan B.R.U.I.S.! gaan we op zoek naar wat jouw valkuilen zijn en begeleid ik je bij het creëren van innerlijke rust te en het gezond met stress omgaan, zodat je meer energie, meer focus en meer innerlijke rust hebt en vooral weer kunt genieten van je leven!

 

De 5 stappen: B.R.U.I.S.
1.  Bewustwording. Deze stap is bedoeld om inzicht krijgen in jouw valkuilen en blinde vlek. Wat veroorzaakt stress bij jou? Wat doe je zélf en wat geloof je over jezelf waardoor er stress ontstaat? Je leert je stress signalen kennen (fysiek, emotioneel & mentaal) en word je bewust van jouw belemmerende overtuigingen.
2.  Reflecteren en doelen stellen. Met deze stap gaan we kijken naar wat je wil bereiken. Hoe wil je met jouw kwaliteiten en valkuilen omgaan? Hoe ziet jouw ideale werk- en privéleven er uit? Hoe wil je met stress om kunnen gaan?
3.  Uitdagen van je negatieve patronen. Hierbij gaan we aan de slag met de gewoontes die je hebt ontwikkeld die tot stress leiden. Vaak zijn dat onbewuste gedachten- en gedragspatronen of manieren waarop je met bepaalde situaties omgaat vanuit belemmerende overtuigingen. Je kunt je mindset veranderen, waardoor je je comfortzone vergroot en beter opgewassen bent tegen stressvolle situaties.
4.  Innerlijke rust creëren. We gaan hierbij diverse ademhalings- en ontspantechnieken oefenen die je gemakkelijk in je dagelijks leven kunt toepassen, waardoor je meer rustmomenten voor jezelf kunt pakken. Daarnaast gaan we kijken naar: Hoe ziet de balans tussen inspanning en ontspanning er op dit moment voor jou uit? Wat heb jij echt nodig? Waar krijg je energie van? Inzicht in jezelf in hoe je werkelijk in elkaar zit en het loslaten van wat je niet meer nodig hebt, brengt een enorme kracht in je naar boven. De kracht om jezelf te mogen zijn met alle plussen en minnen die bij jou horen. Dat geeft innerlijke rust en vertrouwen.
5.  Stress Managen. Met al deze inzichten, technieken en hervonden kracht heb je nu nog een portie lef nodig om (vaker) je eigen grenzen aan te geven en voor jezelf te kiezen. Hierbij leer je om meer prioriteit te geven aan wat belangrijk is voor jou en gemakkelijker nee te zeggen. We gaan bovendien op zoek naar manieren die bij jou passen om stress te ontladen en weer bij jezelf tot rust te komen.

 

Waar bestaat dit programma uit?

• Een vrijblijvend intake/kennismakingsgesprek
• 7 1:1 coaching sessies
• Body drum release sessie
• 10 uitgewerkte ademhalings- en ontspanningstechnieken
• 1 Relax Yoga sessie met oefeningen om spanning los te laten

 

Investering

Dit programma kost € 547,- en duurt 2 – 4 maanden. Naast de sessies die we samen hebben, kun je ook zelf aan de slag met de ademhalingsoefeningen, ontspanningstechnieken en eventuele opdrachten om thuis te doen.

 

Contact

Je kunt me mailen of bellen als je meer wilt weten of een afspraak wilt maken.
E: Esteriek@ikbruis.nl
T: 06-48315998

 

“When we come close to those things that break us down, we touch those things that also break us open. And in that breaking open, we uncover our true nature”.
~ Wayne Muller

Meld je nu aan voor mijn
Bruistablet


Hierin vind je praktische tips en oefeningen om meer rust en tijd voor jezelf te krijgen


jouw e-mail adres wordt niet met anderen gedeeld


* = verplicht veld

Esteriek de Heij

013


"Neem je signalen van stress serieus en doe er wat mee! Dat is één van de belangrijkste lessen die ik het afgelopen jaar heb geleerd. Door meer met fysieke en mentale oefeningen bezig te zijn en tijd te maken voor ontspanning heb ik weer de energie om te doen wat ik wil doen en voel ik me fit."


Lees meer over Esteriek

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.